Ingatlanfotózás: tippek és javaslatok

Ingatlanfotózás: tippek és javaslatok

Az első ingatlanfotózás felkéréseim egyike, egy hotel fényképezése volt, marketing célú felhasználásra. Nagy szerencsém volt, mert a szálloda marketing vezetője pontosan tudta mit szeretne, így nagyon jól tudtuk egyeztetni a lehetőségeket. A későbbiekben nagyon jól tudtam építkezni azokból a tapasztalatokból. Ingatlant fotózni legtöbbször két okból szoktak, kiadni/eladni egy lakást vagy egyéb helyiséget. A másik cél a reklámozás, egy vendéglátó helyiség, hotel, panzió, étterem anyagának az elkészítése. Mivel két külön területről van szó, így külön írok mindkettőről. 

Hotel, panzió, étterem, stb. fotózása

Szállodafotózás_8

Egy hotel, panzió vagy étterem fotózása – szinte már szokás szerint, minden témánál – egy személyes megbeszéléssel és egyeztetéssel kezdődik. Különösen fontos a marketing csatorna és az adott intézmény addigi arculatának egyeztetése. Megbeszéljük, hogy mi is lesz a képek célja. A szobákat szeretnék megmutatni, egy hangulatot akar közvetíteni a képpel, vagy szórólapon egy alsó sarokban, mint kiegészítő tartalom lesz jelen. A fotózás napjára célszerű úgy elkészíteni a szobákat és egyéb helyiségeket, hogy a lehető legesztétikusabb legyen. Minden tiszta, szépen elrendezett, egy kis virág, egy tányéron néhány gyümölcs kifejezetten dekoratív. Számolni kell azzal, hogy lehetőleg ne a szezon közepére tervezzünk fotózás időpontot, mivel akkor a legnehezebb mindenkinek kényelmesen dolgoznia. A szálloda személyzete folyamatosan pörög a vendégek körül, a fotósnak pedig nyugodtan kell tudnia dolgozni. Volt olyan ajánlatkérésem, amikor a teljes – 6 apartmanos – panzió fotózására 2 órát sem akart rászánni a tulajdonos. Ilyen esetekben sajnos nem tudom elfogadni a felkérést, mivel ennyi idő alatt néhány szobát lehet tisztességesen lefényképezni. A legkényesebb kérdés mindig az ár/érték pontos megfogalmazása. Sajnos nem egyszer fordul elő, hogy a megbeszélt és szerződésben rögzített vállaláson túl szeretnének további lehetőségeket kicsikarni a megrendelők. Természetesen ezt a munkadíj változtatása nélkül képzelik el. Mint máshol is az ingatlan fotózás esetén is illik tartani magunkat a vállalt feltételekhez, vagy újra tárgyalni az egész üzletet. A technikai részleteket a lakás fotózásnál leírom részletesebben.

Lakásfotózás: fotós, vagy ingatlanközvetítő?

Panziófotózás_7

Egy lakás fotózása két esetben szokott felmerülni: eladás vagy kiadás miatt. Bármelyik is a cél, néhány javaslatot megfogadva bárki ugrásszerűen javítani tudja az esélyeit a piacon. Kezdjük itt is az alapokkal, tehát az éppen fotózandó helyiséget tegyük rendbe és legyen tiszta a terítő, vagy a függöny. Érdemes átgondolni, hogy egyáltalán melyik szobát érdemes megmutatni már a hirdetés során. Egy különálló WC egyáltalán nem olyan esztétikai látvány, amelyet örömmel nézegetnek az emberek, így ezt szerintem el lehet hagyni a listáról. Mivel minél nagyobb teret szeretnénk megmutatni egy szobából, így a legjobb megoldás egy nagylátószögű objektív használata. Bármennyire jó kamerák kerülnek a mostani okos telefonokba, jelen pillanatban még nem tudnak olyan minőségben nagylátószögű képet alkotni, mint az erre a célra kialakított objektívek. A következő lépés, hogy mennyire éles egy fotó és mennyire tiszta – zajmentes. Ahhoz, hogy a legszebb képet létrehozzuk, állványra kell tennünk a fényképezőgépet és úgy exponálni. Érdemes kb. mellkas magasságban elhelyezni a kamerát, mivel az a magasság ad egy kellemes perspektívát. Belső terek fotózásakor általános alapszabály, hogy a függőleges élekhez igazítjuk a képet. Azoknak kell valóban függőlegesnek lenniük, és egymással párhuzamosnak. Ezt nagyon egyszerű elérni, a fényképezőgépet be kell állítani a fal síkjával párhuzamosan, és így el lehet kerülni a perspektíva torzítást. 

Miért írtam a címsorba, hogy fotós vagy ingatlanközvetítő? Mert általában szeretjük a legolcsóbban elérni a legjobb lehetőséget árban, vagy bérleti díjban. Azt azonban érdemes végiggondolni, hogy a piacon mennyi az ingatlan, és a vevők az első szűrést az interneten – ezen belül a fotók alapján végzik el. Ezzel együtt azonban a legjobb megoldás, ha nem VAGY, hanem ÉS a jó válasz a kérdésre. Minél szebbek a fotók, annál könnyebb dolga van az ingatlanközvetítőnek is, hogy a vevőt megtalálja az adott lakáshoz. Amennyiben befektetésként tekintünk egy fotózásra, és az ingatlanközvetítő megbízására, akkor kiderül, hogy jól döntöttünk mindkettővel.

Az eddig megvalósult fotózásaim ezen az oldalon megtekinthetőek.

A fotózásokkal, és egyéb szolgáltatásokkal, termékekkel kapcsolatban árak ezen az oldalon találhatóak.

Bármilyen kérdésben tudok segíteni, itt lehet kapcsolatba lépni velem.

Egyéb témájú képeket megtalálnak tőlem ezen az oldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük